Moderaterna söker ny partiombudsman i Kalmar län

Vi söker nu dig som vill arbeta för att Moderaterna fortsätter att vara ett attraktivt parti för väljarna i Kalmar län.

Rollen

Som partiombudsman utgör man en viktig brygga mellan regional och nationell nivå. Du arbetar med att utveckla organisation och politisk verksamhet i nära samspel med – och på uppdrag av – förbundsstyrelsen. Du stödjer de moderata föreningarna, fullmäktigegrupperna och enskilda företrädare i Kalmar län – i arbetet med att utveckla den lokala politiken liksom kommunikationen med medlemmar och invånare/potentiella väljare. Som partiombudsman ansvarar man för ekonomisk förvaltning, budgetuppföljning och årsredovisning. Vidare att säkerställa en god intern kontroll och ansvara för administration vid förbundskansliet med tillhörande beredning av ärenden och möten till styrelsemöten. I tjänsten ingår att medverka i möten, utbildningar och föreningsaktiviteter som sker på kvällstid och helger.

Vem är du?

Tjänsten är en nyckelroll som spindeln i nätet mellan partiföreningar, ledande befattningshavare för moderaterna i kommuner, landsting och riksdag. Det ställer krav på hög integritet och lyhördhet. Du har arbetat i självständiga roller med eget ansvar för att prioritera och strukturera verksamhet. Du har erfarenhet av att coacha liksom att ge kloka och goda råd i stort som smått. Du vet hur man bedriver politiskt kommunikations- och opinionsbildningsarbete i olika kanaler. Har du även erfarenhet av mediakontakter är det meriterande. Du är en person som gillar att växla mellan strategiskt och operativt arbete samt har erfarenhet av att planera dina åtaganden utifrån oregelbundna arbetstider. I denna rekrytering kommer vi särskilt att värdera sökanden utifrån personliga egenskaper.

Ansökan och om anställningen

Tjänsten kräver att du har körkort och är/blir medlem i moderaterna. Tjänsten är på heltid med placering vid Moderaternas länsförbundskansli i centrala Kalmar. Provanställning på sex månader kan komma att tillämpas. Tillträdesdag snarast eller efter överenskommelse.

Frågor om tjänsten besvaras av förbundsordförande Malin Sjölander, telefon 070-482 82 20, och Mikael Larsson, biträdande organisationschef och chef fältorganisationen, 070-591 59 40.

Fackliga företrädare är Ole-Jörgen Persson, Akademikerföreningen, telefon 073-682 93 33 och Jörgen Sollin, Unionen, telefon 076-834 79 89.
Sänd din CV och ett personligt brev till: jobb@moderaterna.se, som senast torsdag den 29 augusti. Välkommen att ansöka!

Projektledare sökes
Jobb och arbetsmarknad