Vimmerby vinnare i föreningstävlingen

Grattis till Moderaterna i Vimmerby som vann föreningstävlingen för december månad.

Förstaplatsen går till Moderaterna i Vimmerby som under en diskussionshelg kläckte idén om att instifta ett trygghetspris. Priset ska gå till en individ, en förening eller ett företag som bidragit till ett tryggare Vimmerby. Under november-december genomförde Moderaterna i Vimmerby en trygghetskampanj och strax före jul delade Lisa Blom och Linnea Fasth ut trygghetspriset till 2 unga tjejer som ville öka tryggheten bland Vimmerbys tjejer genom att erbjuda skjuts hem från krogen. Den egna kampanjbilden (se ovan) nådde över 1600 personer på Facebook (man brukar nå ca 50) och man fick 3 redaktionella artiklar som på sociala medier gillades mellan 100-220 gånger (de har aldrig haft någon annan artikel som varit i närheten av detta). En helt strålande kampanj! Vimmerby vinner 3 000 kr.

Andraplatsen går till Moderaterna i Loftahammar som mer än fördubblat sitt medlemsantal under 2017. Från 23 medlemmar den 1 januari till 49 medlemmar den 31 december är lysande! Loftahammar vinner 2 000 kr.

Tredjeplatsen går till Moderaterna i Hultsfred som strax före jul kampanjade på gågatan. Man pratade med väljarna, bl a om vår nya partiledare, infrastrukturen i länet och att sossarna ska bort från makten. Jättebra! Hultsfred vinner 1 000 kr.

Tack även till övriga föreningar som gjort bra insatser runtom i Kalmar län.

Sist, men inte minst uppmanar vi nu alla föreningar att inkomma med förslag på bra föreningsinsatser under januari som ska belönas. Sista dag för förslag är den 5 februari och ska skickas via mail till kalmar@moderaterna.se (bifoga gärna bilder från aktiviteten).

Föreningstävlingens vinnare i augusti-september
Ny MUF-förening i Hultsfred