Västervik vinnare av föreningstävlingen

Grattis till Moderaterna i Västervik som vann föreningstävlingen för maj månad.

Förstaplatsen går till Moderaterna i Västervik som varit mycket aktiva. De har knackat dörr vid 4 tillfällen, haft kampanj under ”Grönt veckoslut” samt en torgkampanj. Dessutom har man lämnat in en motion i kommunfullmäktige om Seniorernas hus. Strålande jobbat av Västervik, som vinner 3 000 kr.

Andraplatsen går till Moderaterna i Vimmerby som har genomfört sin mest lyckade torgkampanj någonsin. Föreningen tänkte nytt och satsade på att skapa ett politikercafé med bord & stolar, kaffe & bullar samt en TV-skärm där kampanjfilmer rullade. Det var många medlemmar som deltog i kampanjen som ledde till många samtal med väljarna. Vimmerby vinner 2 000 kr.

Tredjeplatsen går till Moderaterna i Borgholm som genomfört dörrknackning. Moderaterna i Borgholm vinner 1 000 kr.

Tack även till övriga föreningar som gjort bra insatser runtom i Kalmar län.

Sist, men inte minst uppmanar vi nu alla föreningar att inkomma med förslag på bra föreningsinsatser som ska belönas framöver. Sista dag för förslag är den 5 maj och ska skickas via mail till kalmar@moderaterna.se (bifoga gärna bilder från aktiviteten).

Föreningstävlingens vinnare i augusti-september
Västervik vinnare av föreningstävlingen