Torsås vinnare i föreningstävlingen

Grattis till Moderaterna i Torsås som vann föreningstävlingen för oktober månad.

Förstaplatsen går till Moderaterna i Torsås som kampanjade hela dagen under Torsås marknad. Det var en fantastisk dag där man bjöd på glögg och hade många väljarsamtal. Torsås vinner 3 000 kr.

Andraplatsen går till Moderaterna i Oskarshamn som dels haft företagsbesök på ICA Södertorn i samband med brottsutvecklingen i kommunen. Till besöket fick man även bra pressklipp. Dessutom har man haft en temakväll för medlemmar m fl. Inför temakvällen delades informationsblad ut i staden och skickades både till egna och närliggande föreningars medlemmar. Även här finns ett bra pressklipp. Oskarshamn vinner 2 000 kr.

Tredjeplatsen går till Moderaterna i Mörbylånga som genomfört ”kvartssamtal” med sina medlemmar för att höra hur man upplever sitt medlemskap i föreningen och eventuella engagemang framöver. Man har även haft kick-off med kommunpolitiker. Mörbylånga vinner 1 000 kr.

Tack även till övriga föreningar som gjort bra insatser runtom i Kalmar län.

Sist, men inte minst uppmanar vi nu alla föreningar att inkomma med förslag på bra föreningsinsatser under november som ska belönas. Sista dag för förslag är den 5 december och ska skickas via mail till kalmar@moderaterna.se (bifoga gärna bilder från aktiviteten).

Nybro vinnare av föreningstävlingen
Oskarshamn vinnare i föreningstävlingen