Politisk sekreterare sökes

Moderaterna i Kalmar län söker en politisk sekreterare inför valet 2018. Tjänsten är ett vikariat på heltid den 1 mars 2017 – 31 oktober 2018 med placering på förbundskansliet i Kalmar.

Arbetet består i att hjälpa gruppledare/råd i fullmäktigegrupperna i Kalmar läns kommuner med underlag till motioner och artiklar, bevaka massmedia & sociala medier, skriva pressmeddelanden, aktivt deltagande i förbundets aktiviteter m m.

Du ska vara en person som delar de moderata värderingarna, med initiativförmåga, en god skribent, ha kännedom om politiskt arbete och hur politiskt styrda organisationer fungerar, vara serviceinriktad och gärna ha erfarenhet från kommunpolitik. Du ska även ha goda IT-kunskaper, körkort/tillgång till egen bil. Vi arbetar för en jämn könsfördelning bland medarbetarna.

Ansökan med CV och löneanspråk ska vara oss tillhanda senast den 12 februari 2017 via e-post till kalmar@moderaterna.se

Vid frågor: kontakta partiombudsman Peter Hemgard, 0480-109 88 eller e-post kalmar@moderaterna.se

Ladda ner som PDF
Måns Linge ny politisk sekreterare