Oskarshamn vinnare i föreningstävlingen

Grattis till Moderaterna i Oskarshamn som vann föreningstävlingen för januari-februari månader.

Förstaplatsen går till Moderaterna i Oskarshamn som genomfört ett mycket bra nomineringsarbete. Nomineringskommittén har arbetat under en längre tid. Såväl nuvarande ledamöter som förslag på nya kandidater kontaktades. Man har haft både öppet hus och lunchmöte för och intervjuer med kandidaterna. Nomineringsstämman genomfördes på ett bra sätt vilket resulterade i en valsedel med 34 namn. De allra flesta på valbar plats är nya i politiken och man har 5 kvinnor på de 6 första platserna. Förutom detta har man även haft en temakväll, som förbereddes noggrant med annons, pressinbjudan och ett informationsblad som delades ut under en lunchkampanj. Jättebra jobbat av Oskarshamn, som vinner 3 000 kr.

Andraplatsen går till Moderaterna i Mönsterås som skrivit 3 bra debattartiklar, bl a en om ”En kommun för hoppfulla”. Mönsterås vinner 2 000 kr.

Tredjeplatsen går till Moderaterna i Kalmar som anordnade en välbesökt talarkväll med landshövdingen Thomas Carlzon. Det var hans första besök hos ett politiskt parti i Kalmar län. Kalmar vinner 1 000 kr.

Tack även till övriga föreningar som gjort bra insatser runtom i Kalmar län.

Vinnarna i föreningstävlingen i mars presenteras i morgon.

Sist, men inte minst uppmanar vi nu alla föreningar att inkomma med förslag på bra föreningsinsatser som ska belönas framöver. Sista dag för förslag är den 5 maj och ska skickas via mail till kalmar@moderaterna.se (bifoga gärna bilder från aktiviteten).

Nybro vinnare av föreningstävlingen
Ny styrelse i Kalmarkretsen