Nybro vinnare av föreningstävlingen

Grattis till Moderaterna i Nybro som vann föreningstävlingen för mars månad.

Förstaplatsen går till Moderaterna i Nybro som varit väldigt aktiva. De har startat en ny Facebooksida och nystartat sin hemsida. Man har kampanjat på stationen i Nybro. Man har även gjort en undersökning bland handlarna som presenterades på Facebook och hemsidan, följdes upp med kampanj på torget under Skärtorsdagen och gav dessutom bra media i Barometern. Nybro anordnar även en föreningsutbildning för sina kandidater inför valet. Strålande jobbat av Nybro, som vinner 3 000 kr.

Andraplatsen går till Moderaterna i Högsby som är bäst på återvärvning av alla moderata partiföreningar i Kalmar län. Högsby har återvärvat alla gamla medlemmar och dessutom värvat 3 nya. Högsby vinner 2 000 kr.

Tredjeplatsen går till Moderaterna i Hultsfred som gjort företagsbesök hos Patrik Axelsson i Aby och på Emåmejeriet i Hultsfred. Moderaterna i Hultsfred vinner 1 000 kr.

Tack även till övriga föreningar som gjort bra insatser runtom i Kalmar län.

Sist, men inte minst uppmanar vi nu alla föreningar att inkomma med förslag på bra föreningsinsatser som ska belönas framöver. Sista dag för förslag är den 5 maj och ska skickas via mail till kalmar@moderaterna.se (bifoga gärna bilder från aktiviteten).

Oskarshamn vinnare i föreningstävlingen
Ny styrelse i Nybro