Mörbylånga vinnare av föreningstävlingen

Grattis till Moderaterna i Mörbylånga som vann föreningstävlingen för april månad.

Förstaplatsen går till Moderaterna i Mörbylånga som varit väldigt aktiva. De har haft flera dörrknackningar, 2 morgonkampanjer där man delade ut informationsmaterial och bananer vid morgonbussarna i Mörbylånga samt 2 politikercaféer och samtal med väljare på Ölands Köpstad i Färjestaden. Strålande jobbat av Mörbylånga, som vinner 3 000 kr.

Andraplatsen går till Moderaterna i Västervik som har genomfört både dörrknackning och torgkampanj. Dessutom har man lämnat in motioner i kommunfullmäktige om att införa hemtest frö HPV-virus, att införa japanska toaletter och att införa duschrobotar. Västervik vinner 2 000 kr.

Tredjeplatsen går till Moderaterna i Berga-Lindsdal som haft flygbladsutdelning, möte för allmänheten på Lindsdals-skolan och en medlemskväll med Harald Hjalmarsson som talare. Moderaterna i Berga-Lindsdal vinner 1 000 kr.

Tack även till övriga föreningar som gjort bra insatser runtom i Kalmar län.

Sist, men inte minst uppmanar vi nu alla föreningar att inkomma med förslag på bra föreningsinsatser som ska belönas framöver. Sista dag för förslag är den 5 maj och ska skickas via mail till kalmar@moderaterna.se (bifoga gärna bilder från aktiviteten).

Västervik vinnare av föreningstävlingen
Mörbylånga vinnare av föreningstävlingen