Information med anledning av COVID-19

Från förbundsexpeditionen:
Idag har RO kommunicerat att alla partiaktiviteter som inte är nödvändiga och inte kan genomföras via telefon/digitalt bör skjutas upp. Detta gäller till exempel medlemsmöten, styrelsemöten, årsmöten och fysiska kampanjer. Detta gäller tills vidare och kan uppdateras med kort varsel.

Förbundsstyrelsen har under eftermiddagen beslutat att skjuta upp förbundsstämman som skulle ha genomförts den 25/4 i Emmaboda. Partistyrelsen har tidigare idag beslutat om dispens för förbunden från stadgans reglering om att förbundsstämma ska genomföras innan maj månads utgång och istället har vi till och med september månads utgång. Dock omfattar inte dispensen datum för motionsstopp utan det kvarstår till den 21 mars.

Förbundsexpeditionen kommer vara bemannad som vanligt och kommer jobba på så gott det går. Vi kommer inte att ta emot några fysiska besök på förbundsexpeditionen men finns som vanligt tillgängliga via e-post och telefon.I övrigt rekommenderar vi att man följer information som kommuniceras från sin kommun.

Från Regiongruppen:
Det har förmodligen inte undgått någon att läget i länet, och hela Sverige just nu är oroligt till följd av COVID-19/coronavirusets snabba spridning. I och med detta har både mötesrestriktioner och besöksförbud införts. Samtliga avdelningar på länets tre sjukhus har infört besöksförbud, likaså många av länets företag, stora som små. Allt för att minska smittspridning.

Vi i Moderaterna i Kalmar län respekterar besöksförbuden, särskilt med tanke på att det just nu är många som känner sig obekväma med fysiska möten. Vi undviker därför tills vidare onödiga fysiska möten, men träffas gärna via digital uppkoppling. I övrigt försöker vi jobba på som vanligt.

Vi är förstås ledsna över den rådande situationen, och hoppas coronaviruset avtar inom en snar framtid.

Vid eventuella frågor är ni varmt välkomna att höra av er till förbundsexpeditionen, antingen via kalmar@moderaterna.se eller 0480-109 88.