Höstkampanj 2017

Höstkampanj

Sverige ska präglas av företagsamhet, jämlikhet och social rörlighet där varje ny generation får en chans att forma sitt eget liv, inte bara följa i sina föräldrars fotspår.

Sverige är ett fantastiskt land men det fi nns också stora problem. Ekonomin i samhället går bra, men samhället mår inte lika bra. Trots högkonjunktur kommer allt fl er längre från arbetsmarknaden, långtidsarbetslösheten ökar och det tar nio år i Sverige innan hälften av de nyanlända har ett jobb. Företag lämnar landet. Otryggheten bland befolkningen är den högsta på över tio år. Våldtäktsanmälningar hamnar på hög för att morden är så många. På tre år har vårdköerna fördubblats och förlossningsvården brister. Närmare var femte elev går ut nian utan godkända betyg.

Högkonjunkturen håller nu på att slösas bort. Stora utgiftslöften går före de viktiga reformer som Sverige behöver. Regeringen för en överbudspolitik som riskerar att urholka statsfinanserna. Vad händer med jobben, välfärden och tryggheten när lågkonjunkturen kommer?

Vi tar vår tids problem på allvar. Bara så kan vi bygga en hoppfull framtid för Sverige.

Våra värderingar handlar om både individuell frihet och kollektivt ansvar. Frihet, oberoende och självständighet börjar med en egen inkomst.

Bra socialpolitik och rättvis fördelningspolitik handlar inte om högre skatt och mer bidrag. Det handlar om att fl er barn ska gå i bra förskola, att fl er ungdomar ska möta höga förväntningar i skolan och att fl er vuxna ska gå till jobbet och försörja sig själva.

Därför måste det alltid löna sig bättre att jobba än att leva på bidrag. Företagare måste alltid uppskattas mer än de beskattas och frihet och äganderätt måste försvaras. Vi ska värna välfärdens kärna: sjukvården, skolan och förskolan. Krafttag ska tas mot kriminaliteten. Statens kärnfunktioner ska vara starka, annars blir samhället svagt.

Höstkampanjen pågår den 11-30 november 2017.

Material

Ladda ner flygblad, affischer, folder, kampanjguide samt kampanjbilder för sociala medier.

Kampanjbilder
  • Kampanjbilder kommer senare